Skvelé tankové pivko, tatarák, či obľúbené hamburgery? Už viac ako 5 rokov sa veľkej obľube Hlohovčanov, a nie len tých, teší reštaurácia Pivárnička nad Rínkom na Radlinského ulici. Majiteľ Adam Svíba nám porozprával ako podnik začínal, prezradil, čo mu chutí najviac z vlastného menu a aj čo veselé v súvislosti so svojou reštauráciou zažil.
Kedy a ako vznikla myšlienka mať svoju piváreň s reštauráciou v našom meste?
Táto myšlienka vzišla zo situácie, ktorá nastala potom, ako skončil v našich priestoroch predchádzajúci nájomca a budova by zostala bez využitia. Keďže v detstve sme s rodičmi prešli ako turisti väčšinu bližších aj vzdialenejších destinácií v zahraničí, kde hlavným cieľom neboli ani tak pamiatky alebo more, ale skôr miestne reštaurácie a jedlo, tak asi nejako prirodzene som odmalička inklinoval ku gastronómii.
Postupom času som si začal uvedomovať, že v tomto meste sú len dva typy podnikov a síce reštaurácie alebo krčmy, ktoré sa líšia vo svojej podstate iba druhom nalievaného alkoholu a vekovým priemerom klientov. Ale koncept kvalitného piva a jedla k tomu, ktorý je napríklad v takých Čechách samozrejmosťou, tu chýbal. No a keď nastala táto príležitosť v spojitosti s tým, že mi práve skončila prax advokátskeho koncipienta, tak som si povedal, prečo ju nevyužiť…
Vytvorili ste zaujímavý interiér, mal si o ňom svoju vlastnú predstavu, alebo si si nechal poradiť od odborníkov?
Predstava tu bola už na začiatku, inšpirovaná spomínanou Českou republikou a pražskými „hospodami“, ale konečnú realizáciu celého projektu bola prenechaná architektke.
Ako tvoríš ponuku jedálneho lístka?
To keby viem… Ale vážne, zo začiatku to bol skôr pokus-omyl. Mysleli sme si, že keď niečo funguje inde, tak musí to aj u nás. Preto keď sa povie piváreň, tak k tomu automaticky patrí dobrý hovädzí guláš s knedlíkom, sviečková na smotane, tatarák, nejaké paštéty, atď.
Len Slováci nie sú Česi. Dopadlo to tak, že z tejto celotýždňovej ponuky sa stala ponuka víkendová, a nakoniec som to aj tak jedol ja, zamestnanci a ostatné aj prasiatka…
Lenže kým v českej „hospode“ tieto klasiky idú na odbyt, u nás sme viacej „svetoví“ keďže zákazník viacej „ocení“ tortillu než lokšu.
Čiže aby som konečne odpovedal na tvoju otázku, tak snažíme sa variť jednoduché veci z kvalitných surovín, kde si nájdu niečo mladí, ale aj staršie ročníky, pričom si to bežne doma nevaria a meníme to vždy na jar/leto a jeseň/zima. Prípadne keď niečo netrafíme, tak to jednoducho odstránime z jedálneho lístka a vymeníme za iné. To je vlastne to, čo ma na tom baví najviac, skúšanie stále nových vecí a následná spätná väzba od zákazníka. Spomínané „klasiky“ dáme na obedové menu a keď vidíme, že to má úspech aj dlhodobejšie, tak to zaradíme do stáleho menu.
Čo je podľa teba najlákavejšie, najobľúbenejšie jedlo pre vašich zákazníkov?
Ako som už spomínal, tak pre mladšie ročníky jednoznačne street food ako hamburgery, tortilly.. a starší tatarák, rebierka, grilované krídla alebo steaky.
Aký si šéf?
Úprimne neviem. Asi taký Dr. Jekyll a Mr. Hyde. Vyplýva to z toho, že sme mladý kolektív medzi 21 až 36, čiže humor, dva tri krát vec ešte zopakujem s úsmevom ale potom už je len výbuch. Našťastie pri väčšine to ide hneď na prvý raz.
Dávaš si záležať na výbere personálu?
Ono je to dopyt – ponuka. Boli časy, keď som bol rád za každého aspoň trochu skúseného, lebo sme boli nový podnik. Veľmi nám nedôverovali (pamätám si ako nám dávali tri roky maximálne a len tie tri roky vydržali nakoniec oni) a väčšina potencionálnych zamestnancov (či už obsluha alebo kuchári) mali pracovné skúsenosti len z miestnych lokálov a to bolo to, od čoho som sa snažil odlíšiť. Navyše ja som bol tiež nový v gastronómii, tak to boli také divoké začiatky.
Samozrejme za tie roky som sa naučil aj ja, že radšej žiadneho zamestnanca než takého, len aby mal kto robiť a ja som mu stál za chrbtom celú smenu. Ale v súčasnosti si dovolím tvrdiť, že som spokojný s dosiahnutou úrovňou a dúfam, že sa bude len zvyšovať. Navyše zdravá konkurencia na pracovisku môže podniku len prospieť.
Návštevníkom reštaurácie si viackrát pripravil aj kultúrny zážitok, spojený s gastronómiou. Kto napríklad u vás vystupoval a plánuješ v tom pokračovať aj v budúcnosti?
Každoročne v júli oslavujeme naše narodeniny, kde hrá živá hudba a pečieme prasa a potom na prelome septembra/októbra organizujeme Oktoberfest, kde sme to posledný rok vyšpičkovali. Napriek covidu sme si povedali, že jeden druh nemeckého oktoberfest piva majú všetci od toho istého dodávateľa naokolo, iné sme tu v sudoch nezohnali, tak sme ráno sadli do firemného pick-upu smer Mníchov a večer sme už aj boli naspäť s kompletnou ponukou šiestich hlavných pív mníchovského Oktoberfestu. Potom sú tu akcie v spolupráci s plzeňským Pilsnerom, keď sme mali oslavy výročia narazenia prvej várky za účasti emeritného vrchného sládka Pilsneru Urquell pána Václava Berku a pána Jána Pýriho, hlavného sládka za Slovensko. Čiže plánujeme v uvedenom pokračovať a niečo aj pridať, ak epidemiologická situácia dovolí.
Čo tebe najviac chutí z vašej ponuky?
Zo stálej ponuky je to tatarák a pečené bravčové koleno a potom individuálne, keď skúšame niečo nové na obedové menu čo chutí mne a som zvedavý, či aj u zákazníkov sa to „chytí“.
Pamätáš si na nejaký vtipný, milý zážitok v súvislosti s reštauráciou?
Vtipných zážitkov je neúrekom, len málo z nich je publikovateľných. Väčšinou si to „odskáču“ sezónni brigádnici, keď ich kuchári alebo čašníci vyšlú pre „kýbel elektriny“, „fajrontový kľúč“ alebo „odpeňovač do fritézy“ a prídu sa ma pýtať, kde to máme.
Milé mi príde, keď vidím ako zákazníci chodia na WC suverénne schodami, ktoré však vedú do pivnice a vtedy sa vždy teším, že aha, pribudol nám nový zákazník.
Chystáte nejakú gastronomickú novinku?
Menu meníme dva razy za rok. Minuloročné zimné menu z dôvodu covidu zostalo v šuplíku, tak uvidíme, čo z neho použijeme do menu jeseň/zima 2021.
Môžeme si u Vás objednať a vy nám jedlo prinesiete rovno domov?
Robíme aj rozvoz, obedové menu rozvážame vždy. Podľa vyťaženosti podniku rozvezieme aj poobede a na večer minútky podľa vyťaženosti podniku.
Procesný postup pri príprave jedál neumožňuje vždy naložiť hneď všetko do obedára. A preto zákazník, ktorý si objednal segedínsky guláš, bude čakať na toho s hamburgerom, ak si chcú dať spolu priviezť obed. Navyše nefungujeme len na rozvoz obedov, ale jedlo vydávame samozrejme aj v reštaurácii na tanier.
Kontakt:
adresa: Radlinského 6 920 01 Hlohovec
e-mail: pivarnickanadrinkom@gmail.com
Facebook: https://www.facebook.com/pivarnickanadrinkom
tel.: 0904 479 869
Platená inzercia